عجیب ترین غذاهای تایلند از نظر گردشگران

عجیب ترین غذاهای تایلند از قدرت تصور شما هم به دور است. یکی از عجیب ترین غذاهای تایلند را می توانید در کنار خیابانهای این شهر در بین چرخ دستی فروشندگان غذا پیدا کنید. این چرخ دستی ها سوسک ها را به سیخ می کشند و برای خوردن سرخ می کنند. همچنین در بین آن ها می توانید عقرب های آب پز شده و مار و موش ها با طعم های مختلف و سس های متنوع پیدا کنید.

برخی از این غذاها به اندازه‌ای عجیب هستند که برخی افراد تایلندی نیز به سختی آنها را می‌خورند.در ادامه چند مورد از عجیب ترین غذاهای تایلندی را معرفی کنیم.

Larb Dib،سالاد گوشت

Larb Dib، نوعی سالاد که از گوشت گاو خام همراه با خون آن تهیه می‌شود! Larb Dib نه‌تنها یکی از متفاوت‌ترین غذاها در لیست غذاهای عجیب تایلندی است، بلکه می‌تواند کشنده نیز باشد! این بدان خاطر است که در گوشت خام، اغلب انگل‌ها، باکتری‌ها و پاتوژن‌های بعضا مرگبار را می‌توان پیدا کرد. این غذا بر خلاف هشدارهای سازمان‌های بهداشتی تایلند، هم‌چنان محبوبیت بالایی دارد.

قهوه عاج سیاه

تهیه این قهوه بسیار عجیب است. ابتدا فیل گوشت اطراف این میوه ها را می خورد، بیشتر پروتئین موجود در دانه را هضم می کند و دانه را از طریق سیستم گوارش خود دفع می کند. این دانه ها از مدفوع فیل جمع آوری می شود و فرآوری می شود. جالب است بدانید که این قهوه یکی از گران ترین قهوه ها به حساب می آید و هر کیلوی آن 1100 دلار به فروش می رسد. در بعضی از هتل ها نیز هر فنجان از این قهوه را به مبلغ 50 دلار به فروش می رسانند.

میوه دوریان

دوریان میوه ای که به خاطر خواص مفید بسیاری که دارد به پادشاه میوه ها معروف است و تایلند بزرگ ترین صادر کننده آن است اما جالب توجه است که بدانید این میوه بوی بسیار بدی دارد تا حدی که در بسیاری از محیط‌های حمل‌ونقل عمومی تایلند، ژاپن و هنگ‌کنگ به همراه داشتن‌شان ممنوع شده است. در سنگاپور، به طور کلی نمی‌توان در هیچ‌یک از وسائل نقلیه موجود این میوه را حمل کرد، حتی روی تاکسی‌ها علامت «دوریان ممنوع» نصب شده است ، با این وجود این میوه محبوب اکثر مردم تایلند است.

خرچنگ نعل اسبی

از عجایب دیگر غذا های تایلند میتوان به خرچنگ نعل اسبی اشاره کرد سرو این غذا به گونه ای است که بدن خرچنگ نعل اسبی به همراه بخشی که تخم‌ها در آن قرار می‌گیرند، به عنوان سالاد در مقابل شما قرار می‌گیرد! چیزی که بیش از پیش شما را گیج خواهد کرد، این است که تخم‌هایی که در داخل بدن این خرچنگ‌ها سرو می‌شوند، برخی مواقع برای خودشان هم نیستند! بهتر است در مورد اینکه برخی مردم خرچنگ‌های نعل اسبی را سمی می‌دانند هم صحبت نکنیم!

خفاش

خفاش ها نیز در این کشور مورد علاقه هستند. آن ها را شکار می کنند و مانند موش ها به سیخ کشیده و بر روی آتش طبخ می کنند. گاهی نیز خفاش ها را آب پز شده سرو می کنند، بستگی دارد شما کدام را بپسندید! خفاش کبابی یا خفاش آب پز

منوی حشرات-می لنگ تود

آخرین مورد از لیست عجیب ترین غذاهای تایلند به منوی حشرات اختصاص دارد البته منظور ما حشره‌های واقعا زنده است؛ نه یک خرچنگ مرده یا انگل‌هایی که در dark lib شنا می‌کنند.

گرچه تعیین اینکه کدام‌یک از غذاهای تایلند که در آن از حشره استفاده می‌شود دشوار است، اما mae lang thood می‌تواند انتخابی مناسب باشد. این بدان خاطر است که اگر پیش از اینکه آنها را بخورید از نزدیک به آنها نگاه نکنید، متوجه نمی‌شوید که آنها حشره هستند!

مزه غذا زمانی تلخ‌تر می‌شود که در نوع دیگری از این غذا، این حشرات خام هنگامی که در حال جویدن آنها هستید، در دهان شما حرکت کنند. عجیب‌ترین چیز در مورد این حشرات زمانی که به این شیوه طبخ می‌شوند، این است که آنها در واقع «غذاهای عادی» تایلندی با طعمی فوق‌العاده عالی هستند!

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *