آشنایی باتفریحات پرطرفدار و کم هزینه آمستردام هلند

آمستردام شهری زیبا و دلفریب است که می‌تواند یک تعطیلات فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند و با اینکه مقصدی پر هزینه به نظر می‌آید، اما دارای تفریحات و جاذبه‌های رایگانی هم است، آن هم به این منظور که همه بتوانند از این شهر لذت ببرند.با ما همراه باشید تا شما را با چند مورد از تفریحات کم هزینه و پرطرفدار آمستردام هلند آشنا کنیم.

تور پیاده روی

این تورها هر روز در ساعت ۱۱:۱۵ صبح و ۱۳:۱۵ ظهر از مقابل بنای یادبود ملی میدان دم حرکت می کنند، شرکت در این تور از لذت بخش ترین راه های دیدن مناظر و زیبایی های شهر است، این تور ۳ ساعت طول می کشد و در آن از جاذبه هایی مثل قصر پادشاهی، خانه فرانک و … بازدید می شود.

اگرچه این تورها از تفریحات مجانی آمستردام هستند، اما معمول است که گردشگران در انتهای تور به راهنما انعامی می‌دهند. شما نیز اگر دوست داشتید می‌توانید این کار را کنید.

دوچرخه سواری

بسیاری از افراد، آمستردام را پایتخت دوچرخه و دوچرخه سواری می‌دانند زیرا این شهر یکی از بهترین شهرهای دنیا برای حمل و نقل با دوچرخه است. علاوه بر فرهنگ عمومی شهروندان این شهر، شهرداری نیز اقدامات بسیاری از قبیل تهیه مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری انجام داده است تا آمستردام پذیرای تعداد زیادی از دوچرخه سواران باشد.
اگر در خیابان‌های آمستردام قدم بزنید، خواهید دید که افراد بسیاری با استفاده از دوچرخه در حال تردد هستند و حتی به نظر می‌رسد دوچرخه، از وسایل حمل و نقل عمومی در آمستردام نیز محبوب‌تر باشد و گفته می‌شود تعداد دوچرخه‌ها، از تعداد شهروندان آمستردام نیز بیشتر است.
پس بد نیست ما نیز در تور آمستردام، این فعالیت را تجربه کنیم. علاوه بر اینکه می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و برای خودتان در خیابان‌ها و محل‌های آمستردام قدم بزنید، می‌توانید در تورهای دوچرخه سواری که از تفریحات رایگان آمستردام هستند نیز شرکت کنید .

تماشای فلامینگوها

میدان آرتیسپلین (Artisplein) در بخش شمالی باغ وحش آمستردام، آرتیس، واقع شده و یک کافه-رستوران در آن وجود دارد. میز و صندلی‌هایی که در اینجا تعبیه شده است از صبح تا شب قابل استفاده هستند و شما در حالی‌که از فضای باز لذت می‌برید، می‌توانید برای خود غذا و نوشیدنی سفارش دهید. از آن جایی‌که محوطه‌ی فلامینگوها و کفچه‌ نوک‌ها (نوعی لک لک) نزدیک این میدان یا پلازا است، بازدیدکنندگان بدون اینکه ورودیه‌ای برای باغ وحش پرداخت کنند، می‌توانند محو تماشای آن‌ها شوند.

کنسرت‌های رایگان

موسیقی جایگاه ویژه‌ای در کشورهای اروپایی دارد و آمستردام هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما احتمالا می‌دانید که کنسرت‌های موسیقی کلاسیک و اپرا، نسبتا گران هستند و برای شرکت در آنها باید هزینه بسیاری بپردازید.
اما سازمان ملی اپرا و باله (National Opera & Ballet) یک هدیه بسیار شگفت انگیز برای شما دارد. روزهای سه شنبه در ساعت ۱۲:۳۰ می‌توانید در یک کنسرت رایگان شرکت کنید. همچنین سالن کنسرت Concertgebouw نیز در روزهای چهارشنبه و در همان ساعت، کنسرت رایگانی برگزار می‌کند.
اما علاوه بر موسیقی کلاسیک و اپرا، کنسرت‌های جاز نیز طرفداران بسیاری در آمستردام دارد. در اوقات مختلف، کنسرت‌های جاز رایگان نیز در گوشه و کنار آمستردام برگزار می‌شود که می‌توانید در آنها نیز شرکت کرده و از این تفریحات شبانه در هلند استفاده کنید.

قایق سواری

اگر می خواهید قایق سواری متفاوتی را در آمستردام تجربه کنید به کنار قایق های پشت ایستگاه مرکزی بروید از اینجا می توانید با قایق به قسمت های مختلف شهر بروید، این قایق ها از ۶:۳۰ صبح تا ۹ شب فعال هستند.

بازدید از پارک ها

تمامی پارک‌ها و باغ‌های آمستردام در تمام طول سال باز و رایگان هستند که می‌توانید از آنها بازدید کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید. در میان این پارک‌ها، پارک فوندل (Vondelpark‎) است. این پارک از محبوب‌ترین پارک‌ها و تفریحات رایگان آمستردام به شمار می‌رود که می‌توانید یک روز دل انگیز را در آن تجربه کنید.
همچنین در روزهای تابستان، گروه‌های مختلفی در آمفی تئاتر روباز این پارک برنامه‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌کنند که می‌توانید در آنها شرکت کنید و تجربه‌ای خاص برای خود رقم بزنید.

همچنین بزرگترین محل تفریحی شهر آمستردامسه بوس (Amsterdamse Bos)، تقریبا سه برابر بزرگ‌تر از پارک مرکزی نیویورک است و فضای زیادی برای تفریحات مختلف فضای باز از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌ سواری، شنا و قایق‌رانی دارد. این پارک که به جنگل آمستردام نیز معروف است، در حومه‌های جنوبی شهر قرار گرفته و دارای نواحی مختلفی از جمله سواحل کنار دریاچه و جنگل‌های بکر است.

چندین جاذبه‌ی دیگر در اطراف پارک وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تئاتر روبازی اشاره کرد که اجراهای آن از بهار تا اوایل پاییز برگزار می‌شود.

بازار گل

بازارگردی و پاساژگردی، همواره یکی از تفریحات جذاب در سفر به شهرهای مختلف است. گشت و گذار در میان فروشگاه‌ها و مراکز خرید، تماشای ویترین‌های پر زرق و برق و … همیشه حس خوبی به ما می‌دهد و بنابراین، می‌توانیم پاساژگردی را نیز از جمله تفریحات رایگان آمستردام هلند بدانیم.

بازار گل آمستردام تنها بازار شناور گل در جهان است که در بخش‌های جنوبی کانال آبی سینگل درست شده است و یکی از بهترین بازارهای گل در آمستردام به شمار می‌رود. این جاذبه‌ی منحصر به‌فرد از اواسط قرن نوزدهم وجود داشته و به این دلیل در آب ساخته شده تا مشتریان گل بتوانند حمل و نقل محصولات خود را از طریق کانال‌های آبی آمستردام انجام دهند.

بازار گل - تفریحات رایگان آمستردام

موزه گردی

آمستردام علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که گفتیم، به یک چیز دیگر نیز شهرت دارد و آن موزه‌های آمستردام است. تراکم موزه‌های آمستردام، از هر شهر دیگری در جهان بیشتر است و همین باعث شده تا آمستردام را پایتخت موزه‌های جهان دانست.
تعدادی از موزه‌های آمستردام به منظور افزایش میزان بازدیدکنندگان و در نتیجه رشد گردشگری، بخش‌های از نمایشگاه‌ها و گالری‌های خود را به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، تنها از این بخش‌ها بازدید کنید.
گالری نیروهای مدنی آمستردام (Schuttersgalerij) که بخشی از موزه آمستردام (Amsterdam Museum) به شمار می‌رود، از جمله تفریحات رایگان آمستردام هلند است که می‌توانید در خیابان Kalverstraat 92 از آن بازدید کنید.
همچنین کتابخانه و مرکز اسناد نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری رایگان امستردام است که می‌توانید به آن سر بزنید و ساعت‌ها در میان اسناد و منابع غنی این مجموعه غرق شوید.

گشت و گذار در منطقه بخاین هوف

این منطقه که گاهی به باغ مخفی توصیف می شود برای فرار از شلوغی شهر، محلی فوق العاده برای بازدید به حساب می آید. دور و بر این حیاط های مخفی کلبه های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها قدیمی ترین خانه آمستردام است که در آن فقط خانوم های مجرد اجازه زندگی دارند. در محله بخاین هوف می توانید باغ ها و چمن های بسیار زیبا و کلیسایی قدیمی را هم ببینید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *