10مورد از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری جهان

1: لاس وگاس استریپ

معروف به نوار لاس‌وگاس (به انگلیسی: Las Vegas Strip ) نام یک منطقه شهری در لاس‌وگاس است که به سبب هتل‌های برجسته و قمارخانه‌های فراوان آن در جهان شهرت دارد. لاس وگاس استریپ با معماری معاصر، نورپردازی‌های جذاب و گستره متنوعی از جاذبه‌هایش معروف است. تمامی این عوامل در کنار یک‌دیگر نوار لاس وگاس را به یکی از محبوب‌ترین و نمادین‌ترین جاذبه های گردشگری جهان و یکی از اصلی‌ترین نیروهای پیشبرنده اقتصاد لاس وگاس تبدیل کرده‌اند.

2: میدان تایمز، شهر نیویورک

چراغ‌های نئونی چشمک‌زن، بیلبوردهای دیجیتالی غول‌پیکر، راهپیمایی و تجمعات بزرگ در ایام مختلف سال و هزاران رویداد دیگر را در میدان تایمز نیویورک تجربه می‌کنید. این میدان بزرگ همیشه روشن، لقب “نیویورک هرگز نمی‌خوابد” را به این شهر اضافه کرد. بزرگترین تقاطع تجاری و گردشگری دنیا که سرمایه‌گذاران با بیلبوردها در آن رقابت می‌کنند. میدان تایمز در هر ساعت از روز و شب با چراغ‌های نورانی خود منتظر شما است.

3:برج ایفل پاریس

نماد پاریس و یکی از پر عکس ترین سازه های جهان، بازدید از برج ایفل برای همه مسافران ضروری است. تعداد کمی از مکان‌های دیدنی مانند این سازه آهنی، شور و اشتیاق به سفر را القا می‌کنند.

مسافران جوانی که برای اولین بار راهی جاده می شوند، زوج هایی که به دنبال یک استراحت خاص هستند، هنرمندانی که به دنبال تقویت خلاقیت خود هستند، و رمانتیک ها از همه نوع همه به پاریس کشیده می شوند. این شهری است که در آن تاریخ و فرهنگ با هم برخورد می کنند و مسافران از هر نوع می توانند تجربه ای را که به دنبال آن هستند بیابند.

4:  دیزنی لند، اورلاندو

والت دیزنی ورلد فلوریدا (Walt Disney World) یکی از دیزنی لندهای معروف و از شهربازی ها و استراحتگاه های پرطرفدار در جهان است.

اگرچه تم هایی که در دیزنی لند فلوریدا وجود دارد حتی از دیزنی لند کالفرنیا و دیزنی لند توکیو نیز گسترده تر و کامل تر است اما؛ درواقع والت دیزنی ورلد فلوریدا بیشتر شهرت خود را از مجیک کینگدام یا قلمرو پادشاهی سحر و جادو و قلعه سیندرلا می گیرد و به خاطر وجود این تم ها بوده که دیگر بخش هایش هم مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین همانطور که ذکر شد دو پارک آبی به نام های تیفون لاگون و بلیزرد بیچ در دیزنی لند فلوریدا وجود دارد که مکان موردعلاقه بخش زیادی از کسانی است که از دیزنی لند فلوریدا بازدید می کنند.

5:تاج محل هند

تاج محل یکی از منظره های هند است که همه مسافران باید آن را ببینند. این کشور مملو از شهرهای باورنکردنی و مکان‌های شگفت‌انگیز برای بازدید است، اما تاج محل قرن هفدهمی جایی است که می‌گوید شما به هند سفر کرده‌اید.

این مقبره که توسط شاه جهان برای همسرش ممتاز محل ساخته شده است، در سطح بین المللی به عنوان نماد عشق شناخته می شود. این سازه خارق العاده که با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی منبت کاری شده ساخته شده است، باید از آن بازدید کرد تا کاملاً قدردانی شود.

محیط کنار رودخانه، باغ های اطراف، و استخرهای بازتاب دهنده آن نیز چیزی است که تاج محل را بسیار خاص کرده است.

6:دیوار چین

در سرزمینی از شهرهای مدرن و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، دیوار بزرگ چین که بین قرن‌های 14 و 17 ساخته شده است، یک تضاد آشکار است اما تصویری چشمگیر است که همه بازدیدکنندگان چین باید آن را ببینند. قدم زدن در امتداد بالای دیوار، منظره ای باورنکردنی از ساختاری که به دوردست فرو می رود، ارائه می دهد. این دیوار به طول حیرت انگیز 21196 کیلومتر، از میان برخی مناطق دورافتاده کشیده شده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری جهان است.

Great Wall of China

7:بوروبودور، اندونزی

بوروبودور در جنگلی بخارآلود با سه آتشفشان که پس‌زمینه آن را فراهم می‌کند، برترین جاذبه گردشگری اندونزی است.

بوروبودور متعلق به قرن نهم است و یکی از بزرگترین معابد بودایی در جهان است. این یک مکان جذاب برای سرگردانی است. بیش از 500 بودا در اطراف سایت پراکنده شده اند که برخی از آنها در زیر استوپاهای تزئین شده قرار دارند.

سعی کنید صبح زود از آنجا بازدید کنید، زمانی که بیشترین شانس را برای تجربه کمی غبار اولیه خواهید داشت و منظره آتشفشان ها واضح ترین خواهد بود.

Sunrise at Borobudur

8:کوه فوجی ژاپن

کوه فوجی شناخته شده ترین و بلندترین کوه ژاپن است. این آتشفشان خاموش که اغلب پوشیده از برف به تصویر کشیده می شود، هم مکانی معنوی و هم یکی از برترین جاذبه های گردشگری ژاپن است. کوه فوجی با ارتفاع 3776 متر یکی از سه کوه مقدس است که همه آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. پیاده روی به بالای کوه یک کار محبوب در ژاپن است. هر سال نزدیک به 300000 نفر یکی از چهار مسیر را برای رسیدن به قله دنبال می کنند. یکی از محبوب ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که زمان پیاده روی خود را به گونه ای تنظیم کنید که درست قبل از طلوع خورشید به قله برسید.

9:اهرام جیزه، مصر

اگر از مکان هایی مانند کولوسئوم در رم یا آکروپولیس در آتن که بیش از 2000 سال پیش ساخته شده است، بازدید کرده اید، ممکن است فکر کنید که در مکان های باستانی کنترل خوبی دارید. اما اهرام جیزه باستان را به سطح دیگری می برد. اینها بیش از 4500 سال پیش ساخته شده اند. گردشگران هزاران سال پیش برای دیدن این سازه های باشکوه می آمدند.

این اهرام که دقیقاً خارج از قاهره قرار دارند، جایی که ابوالهول را نیز می‌بینید، به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و تورها نیز به راحتی قابل ترتیب دادن هستند. شترسواری غروب خورشید در اطراف سازه ها تجربه فوق العاده ای است.

10.آبشار نیاگارا

در مرز بین ایالات متحده و کانادا، این آبشارهای بزرگ قرن هاست که کاوشگران و مسافران را به خود جذب کرده است. دسترسی به آبشار نیاگارا آسان است و این شهر مکانی سرگرم کننده برای گذراندن یک یا دو شب است.

تا لبه آبشار پیاده‌روی کنید، در امتداد پیاده‌روی آسفالته‌ای که روی دره قرار گرفته است قدم بزنید تا مناظر مختلف را ببینید، یا برای تماشای نزدیک به آبی که بر لبه تنگه بالای سرتان می‌ریزد، در یک تور قایق شرکت کنید. برای تماشای چشم‌انداز پرنده، از برج Skylon بالا بروید و از چشم‌انداز آبشار لذت ببرید.

در شب، آبشارها را با رنگ های مختلف روشن میشود . اگر در زمستان به این سفر می‌روید، توده عظیم غبار را تماشا کنید که بر فراز آبشار به آسمان بلند می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *