میدان فواره‌های باکو

میدان فواره‌های باکو (به آذربایجانی: Fəvvarələr meydanı) یک میدان عمومی در مرکز شهر باکو، پایتخت آذربایجان است.

این میدان قبلا Parapet نامیده می شد و امروزه اغلب با همین نام به آن اشاره می شود. نام میدان فواره‌های باکو  از وجود ده‌ها فواره در سراسر میدان گرفته شده است که اولین بار در زمان حکومت شوروی بر آذربایجان ساخته شد.

این میدان یک مکان تجمع عمومی است، به خصوص بعد از ساعات کاری و در آخر هفته. این یک مقصد گردشگری جذاب با بسیاری از بوتیک ها، رستوران ها، مغازه ها، هتل ها و پاساژ است.

این خیابان از خیابان استقلال و دیوارهای ایچری شهر باکو شروع می شود و از طریق خیابان نظامی امتداد می یابد که در فرهنگ عامه به عنوان خیابان Torgovaya که به موازات بلوار باکو نیز خوانده می شود، امتداد می یابد. میدان فواره ها مکانی است که مقامات شهر بسیاری از جشنواره ها، نمایش ها و جشن های عمومی را در آن برگزار می کنند. در سال 2010، این میدان توسط مقامات باکو بازسازی شد.

اگر در سفر خود به این شهر زیبا و تاریخی از میدان فواره باکو دیدن می کنید، می توانید به موزه ادبیات نظامی گنجوی، سینمای ارس، مرکز تجاری آی. سی و کلیسای ارمنستان نیز که در این مکان قرار دارد، سر بزنید.

میدان فواره های باکو آذربایجان میدان فواره های باکو میدان فواره های باکو میدان فواره های باکو میدان فواره های باکو میدان فواره های باکو میدان فواره های باکو

میدان فواره های باکو

نقشه گوگل

درجه هتل:

وضعیت تور:

پیشنهادهای ویژه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *