موزه آینده دبی

درباره موزه museum of the futere

موزه آینده دبی یک فضای نمایشگاهی برای ایدئولوژی ها، خدمات و محصولات نوآورانه و آینده نگر است.این شاهکار معماری ۳۰ هزار متر مربعی در منطقه مالی دبی، امارات متحده عربی واقع شده است و دارای سه عنصر اصلی است: تپه سبز، ساختمان و فضای خالی. که توسط بنیاد آینده دبی تأسیس شد.

دولت امارات متحده عربی موزه را در 22 فوریه 2022 افتتاح کرد.انتخاب تاریخ به طور رسمی انجام شد زیرا 22 فوریه 2022 یک تاریخ پالیندروم است. هدف این موزه ارتقای توسعه و نوآوری فناوری به ویژه در زمینه های رباتیک و هوش مصنوعی است.

این موزه زیبا هفت طبقه دارد که پنج طبقه آن به فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده است.(فقط ورود به پنج طبقه برای گردشگران مجاز می باشد)

راهنمای طبقات موزه

موزه آینده دبی با تقسیم‌بندی به 5 «فصل»، و پرداختن به موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، محیط‌زیست، سلامت، تندرستی، معنویت، تخیل، و آینده سفر فضایی و زندگی،با استفاده از تئاتر غوطه‌ور، نمایشگاه‌های تعاملی و جاذبه‌های موضوعی، این یک تجربه موزه‌ای سرگرم‌کننده فراهم آورده است.

به محض اینکه وارد شوید، در دهلیز تاریخی خواهید بود که در نور سفید گرم غوطه ور شده است. در اطراف خود، تابلوهای خوشنویسی بزرگی را خواهید دید که در سراسر ساختمان پخش شده اند (که گمان می رود ارتباطی با دنیای بیرون باشد). 

لابی

در لابی غارنشین، یک هواپیمای بدون سرنشین به شکل پنگوئن در هوا شنا می‌کند و موسیقی متنی آینده‌نگر از صدای بلیپ و بلوپ را دنبال می‌کند.آسانسوری که به شکل یک فضاپیما با صفحه‌هایی برای پنجره‌ها ظاهر می‌شود، بازدیدکنندگان را در یک پرواز چهار دقیقه‌ای به سمت ایستگاه فضایی OSS Hope، در 600 کیلومتری زمین و 50 سال آینده به سمت بالا شلیک می‌کند. که شروع سفر ما میباشد.

طبقه اول

قهرمانان آینده :اگر با کودکان به بازدید می‌روید، این طبقه مکانی است که در آن قهرمانان آینده سیاره – فرزندان ما – فضایی دارند تا به تخیل خود اجازه دهند که یاد بگیرند چگونه آینده خود را به طور مؤثر بسازند و به زیبایی شکل دهند. 

طبقه دوم

فردا امروز : اکنون که فاصله کوتاهی از فناوری گرفته‌ایم، زمان آن فرا رسیده است که به عقب برگردیم و پیشرفت‌های تکنولوژیکی را ببینیم که جهان از شاهد آن بوده است.

طبقه سوم

این فصل که به «واحه» ترجمه می‌شود، شما را تشویق می‌کند تا از هر نوع فناوری جدا شوید و تمام حواس خود را درگیر کنید. نیاز به یافتن تعادل بین واقعیت و مجازی وجود دارد، و این فصل همه چیز در مورد آن است.

طبقه چهارم

موسسه شفا: ورود به این مکان مانند ورود به یک آمازون دیجیتال شگفت انگیز است ، مکانی که در آن متوجه خواهید شد که موضوع تغییرات آب و هوا برجسته است. به “طاق زندگی” بروید که دارای یک کتابخانه DNA از بیش از 2000 گونه است که نشانگر تاکید بر نیاز به ترمیم آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

طبقه پنجم

ایستگاه فضایی مداری (OSS). در اینجا، قبل از ورود به مرکز فرماندهی ایستگاه، از طریق یک فیلم ضبط شده از موقعیت مکانی خود مطلع خواهید شد. اطمینان حاصل کنید که قبل از حرکت به تمام ماموریت ها، اکتشافات و اختراعات جالب OSS Hope گوش داده اید. دیوارهای سه بعدی و خود مدل از مواد بازیافتی ساخته شده اند – شما مجاز به لمس آن هستید!

نقشه گوگل

وضعیت تور:

پیشنهادهای ویژه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *