هتل نمکی بولیوی

هتل نمکی بولیوی در بزرگترین کویر نمکی دنیا قرار دارد. سالار ییونی (به اسپانیایی: Salar de Uyuni) نام این کویر نمکی است که 10582 کیلومتر مربع وسعت دارد.

خلاقیت دردر ساخت این هتل سبب جذب مخاطبان و افراد زیادی می‌شود. این هتل را برخلاف اکثر ساختمان‌های رایج که با سیمان و فولاد می سازند، از نمک ساخته اند.

ویژگی‌های ساختمان هتل

این هتل را در کشور بولیوی استان پیونی و در کنار بزرگترین تپه نمکی جهان ساخته اند. برای ساخت اتاق‌ها، دیوار‌ها و حتی مبلمان این هتل، از نمک استفاده کرده اند. اگر از این هتل دیدن کنید، هیچ اثری از میخ، پیچ یا سیمان نخواهید یافت. زیرا برای ساخت این هتل نمکی از مخلوط بلوک نمک و آب و در برخی از قسمت‌ها هم از چوب استفاده کرده اند.

این فقط عناصر تشکیل دهنده ساختمان هتل نیست که از نمک ساخته شده‌اند. بسیاری از وسایل و امکانات هتل نیز نمکی هستند!

شما می‌توانید از آشپزخانه‌های نمکی این هتل برای صرف ناهار استفاده کنید، همچنین می‌توانید از امکاناتی نظیر حمام نمکی، سونا خشک و اتاق بخار استفاده کنید و به استراحت بپردازید. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به محیطی اشاره کرد که برای بازی گلف طراحی کرده اند.

اغلب مهمان‌های این هتل  باور نمی‌کنند که در حال حاضر صندلی آنها و یا دیوار اتاقشان نمکی است. به همین دلیل دیوارها یا صندلی را لیس می‌زنند تا از مزه آن مطمئن شوند!

داستان لیس زدن دیوار‌ها و صندلی‌های نمکی توسط مهمان‌های هتل به اطلاع مدیریت هتل پالاسیو دسال رسید و آنها قوانینی را برای جلوگیری از این اتفاق وضع کردند. اما با این حال شما وسوسه می‌شوید که برای حصول اطمینان از نمکی بودن امکانات و دیوارها آنها را لیس بزنید.

فواید اقامت در هتل

نمک درمانی یک روش درمانی بدون اثرات جانبی ، بدون درد ، بدون ناراحتی و بدون محدودیت سنی است.استنشاق گرد نمک یا ذرات میکروسکپی نمک به آرام شدن تنگی نفس ، حذف عوامل بیماری زا ( مانند آلودگی هوا و آلاینده ها ) و تسریع حذف خلط و رفع کسالت کمک می کند

خواص درمانی رنگ های سنگ نمک باعث آرامش و کاهش استرس می شود . زمانی که بدن ما در اثر بیماری تعادل یونی و فرکانس طبیعی خود را از دست می دهد ، نمک قادر به برگرداندن بدن به حالت تعادل وتنظیم به حالت اولیه است .

نمک درمانی به بهبود بیماری هایی نظیر آسم ، برونشیت مزمن ، التهاب ریه ، آلرژی های تنفسی ، سینوزیت و سرماخوردگی کمک میکند

نمک درمانی ،درمانی کاملا طبیعی و عاری از مصرف دارواست . پاکی و خلوص هوا در اتاقهای نمکی و اثرات شفابخش آن تجربه ای شگفت انگیز است که از سالها پیش مورد توجه همگان قرار گرفته است

جالب توجه هست که بدانید این گونه هتل های درمانی نمکی در کشور خودمان ایران نیز وجود دارد به طور مثال میتوان به هتل نمکی دماوند اشاره کرد.

 

هتل نمکی در بولیوی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *