قوانین جالب و عجیب جزیره کیش !

جزیره کیش، یک جزیره تفریحی ورزشی در شهرستان بندر لنگه، استان هرمزگان در جنوب ایران واقع در خلیج فارس است. کیش به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری، مراکز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان یکی از مقاصد عمده گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود.از این رو در این مقاله قصد داریم شما را برای یک سفر عالی و قانونمند به جزیره کیش راهنمایی کنیم تا هم از سفرتان لذت ببرید و هم به مشکل بر نخورید !

قوانین جزیره کیش

می دانیم که قوانین در همه جای ایران یکسان است ولی متاسفانه کمتر شهری را می توان مثال زد که قوانین و مقررات به طور کامل در آن توسط شهروندان اجرا شود. به جرات می توان گفت کیش قانون مند ترین شهر کشور است و قوانین تمام و کمال در آن اجرا می گردد. فرقی نمی کند از ساکنین کیش باشید یا این جزیره را برای سفری تفریحی انتخاب کنید در هر صورت قوانین را باید رعایت کنید وگرنه مشمول جریمه های سنگینی خواهید شد.

قوانین رانندگی در جزیره :

اولین گزینه پیش رو قوانین و مقررات رانندگی است. این قوانین بسیار سخت گیرانه است و جزو یکی از مهم ترین قوانینی که در کیش بسیار از طرف شهروندان رعایت می شود.

  1. یکی از قوانین جذابی که شاید شمارا هم به تعجب می اندازد ظاهر کثیف ماشین است که جریمه می شود.
  2. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید و می خواهید از خدمات اجاره خودرو در کیش بهره مند شوید باید بدانید که بوق زدن در همه جای کیش بلا استثنا ممنوع است ، همچنین در صورت اجاره ماشین در کیش باید قراردادن آن را به همراه داشته باشید تا در صورت ایست پلیس آن را نشان دهید
    • اگر می خواهید در جزیره کیش خودرو رنت کنید اصلا حرف هیچ دلالی نباید گوش کنید و از شرکت های معتبر ماشین رنت کنید 
  3. یکی از موارد مهم که در کیش ممنوع بوده و عکس آن توسط دوربین گرفته می شود دنده عقب است  که جریمه سنگینی را در بر دارد.
  4. انداختن آشغال و ته سیگار از ماشین در کیش جریمه دارد
  5. معمولا در داخل شهر حداکثر سرعت 60 کیلومتر و در بیرون آن مانند جاده های فرعی 80 کیلومتر است. باید بدانید که اگر در کیش ماشین رنت کرده باشید سریعات دوربین ها سرعت شمارا متوجه شده و به مرکز اطلاع می دهند.
  6. رعایت حق تقدم از فرعی به اصلی و راهنما زدن در تمامی میدان ها ، در صورت راهنما نزدن جریمه خواهید شد
  7. ایست کامل رانندگاه در زمان عبور عابر پیاده از خط و ایست کامل قبل از میدان ها از جمله قوانین مهم این جزیره گردشگری می باشد.

قوانین جزیره برای اقامت و اماکن توریستی:

  • تحویل اتاق در کیش ساعت ۱۴:۰۰ و تخلیه اتاق ساعت ۱۲:۰۰ می باشد.
  • نرخ کرایه تاکسی در جزیره کیش ثابت و مشخص است و تاکسی های سفید دربستی هستند.
  • ساعت کاری مراکز خرید در کیش یکسره نیست و از ساعت 10 صبح الی 2 ظهر و از 5 بعد از ظهر تا 10 شب می باشد.
  • چادر زدن در جزیره کیش ممنوع است و شما مجاز به کمپ زدن در برخی نقاط هستید.
  • برای تحویل اقامتگاه در هتل ها علاوه بر مدارک هویتی مدارک محرمیت نیز الزامی است
  • برای تحویل اقامتگاه های شخصی و اجاره روزانه خانه در کیش در قسمت قوانین و مقررات مدارک مورد نیاز هر میزبان مشخص شده است. این قوانین برای هر اقامتگاه متفاوت است و مالکان اقامتگاه آن را مشخص می کنند.
  • باید توجه داشته باشید که در هیچ کجای جزیره آب آشامیدنی وجود ندارد و باید آب معدنی بنوشید.
  • در سواحل جزیره ، مکان های ویژه مانند پلاژهای ویژه بانوان و آقایان وجود دارد که مسافران می توانند تنها در این پلاژها شنا کنند. بنابراین شما نمی توانید در سواحلی که مجاز نیستند شنا کنید.

 

قوانین مربوط به خرید و فروش کالای گمرکی

  • گردشگران می توانند هر کالایی که تا 80 دلار ارز دارد  را از جزیره خارج کنند ، در صورت کالاهای بیش از 80 دلار باید حتماً عوارض گمرکی بپردازند.
  • برای خروج کالا از گمرک هم باید حتماً بلیط پرواز و مدارک شناسایی همراه داشته باشید.
  • خروج هر گونه وسیله عتیقه از جزیره کیش ممنوع است
  • در صورتی که خواسته باشید خاویار بخرید باید حتما پلمپ شده باشد و بیشتر از یک کیلو نیز نمی توانید از جزیره خارج کنید.

قوانین حجاب در جزیره کیش:

چالش برانگیزترین قوانین موجود در این جزیره  بحث حجاب است.برخی افراد تصور می کنند چون این منطقه جزو مناطق آزاد هست می توانند هر پوششی داشته باشند. در صورت رعایت نکردن حجاب در جزیره کیش جریمه نقدی خواهید شد البته در برخی موارد ممکن است که به مرجع قضایی نیز فرستاده شود.

 چند نکته مهمی که در ادامه آوردیم را رعایت کنید تا سفر کیش، به بهترین سفر عمرتان تبدیل شود:

به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. کیش یک جزیره توریستی است و گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. در سفر به کیش باید به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید تا بقیه نیز این مورد را در حق شما رعایت کنند.

هیچ عمل مجرمانه ای مرتکب نشوید. در اول این مقاله تمامی قوانین مهم رانندگی در کیش را برای شما ذکر کردیم. حتما در رعایت این قوانین کوشا باشید تا در طول سفر مشکلی برای تان پیش نیاید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ویژه نوروز ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *