لیست بهترین چشمه های آب گرم در ایران و جهان

چشمه های آب گرم در نقاط مختلف ایران و جهان روییده‌اند و همین امر سبب شده تا گردشگران بتوانند از فواید املاح معدنی این چشمه‌ها استفاده کنند. یقینا شما هم صحبت‌هایی راجع به این‌که این چشمه ها داروی بسیاری از بیماری‌های عضلانی، پوستی، استخوانی، تنش‌های عصبی و … هستند، شنیده‌اید. گرما و املاح معدنی این چشمه‌ها بیماری‌های مختلف جسمی و روحی را تسکین می‌دهد. با ما همراه باشید تا معروف‌ترین و بهترین آب گرم‌های موجود در ایران و جهان را به شما معرفی کنیم.

چشمه های آب گرم در ایران

1.آبگرم سرعین

معروف‌ترین چشمه های آب گرمی که تقریباً بیشتر افراد آن را می‌شناسند. چشمه های آبگرم سرعین است. چشمه‌هایی که علاوه‌ بر طبیعت و در جوار کوه سبلان در هتل‌های مختلف شهر هم می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در طبیعت سرعین بیش از ۱۰ چشمه آبگرم طبیعی وجود دارد که از کوه‌های سبلان می‌جوشد و هر یک از این آبگرم‌های خاصیت درمانی متفاوتی نسبت به دیگری دارد. به غیر از آب‌گرم، دو استخر آب سرد با آب گازدار هم در سرعین وجود دارد که این آب گازدار آشامیدنی است.

2چشمه آب گرم دهلران

چشمه‌های آب گرم شهرستان دهلران با خواص درمانی به‌عنوان قطب گردشگری درمانی در غرب کشور محسوب می‌شوند. این چشمه‌ها با دمای حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شامل چشمه‌های بهداشتی آب گرم و استخرهای لجن درمانی هستند که در سه کیلومتری شمال شرقی دهلران در استان ایلام قرار دارند.

چشمه های آب گرم دهلران

3.آبگرم قلعه کندی

چشمه آبگرم قلعه کندی در منطقه گردشگری و جنگل های ارسباران و نزدیکی به رود مرزی ارس و سد خدا آفرین قرار دارد. به همین دلیل از معروف‌ترین آبگرم‌های شمال غرب ایران است که علاوه‌بر گردشگران داخلی، گردشگرانی از کشورهای آذربایجان و ارمنستان هم طرفدار آن هستند.

آب گرم قلعه کندی سیدان؛ آدرس، تلفن، ساعت کاری، تصاویر و نظرات کاربران | نقشه و مسیریاب بلد

4.آبگرم فلکده

چشمه آبگرم فلکده در یکی از روستاهای سرسبز تنکابن قرار دارد. این چشمه آبگرم به دلیل وجود گوگرد فراوان رنگ آبی فیروزه‌ای دارد ولی هیچ‌گونه بوی نامطبوعی ندارد. آب و هوا خنک این روستا آن را تبدیل به یکی از مناطق ییلاقی کرده که در فصل‌های مختلف با سفر به اینجا امکان استفاده از چشمه آبگرم را به شما می‌دهد.

روستای فلکده | جازما | رزرو هتل،رستوران بوم‌گردی

5.آبگرم آذربایجان

استان آذربایجان غربی یکی از غنی‌ترین استان‌ها در شمال غربی از نظر چشمه‌های آبگرم است. در شهرها و روستاهای مختلف این استان چشمه‌های زیادی وجود دارد که هر یک مقصد مناسبی برای سفر و رفتن به این جاذبه به‌ویژه در فصول سرد و البته اوایل بهار است.از جمله معروف‌ترین چشمه‌ها در این استان می‌توان به چشمه‌ آب‌گرم «محال باراندوز»، «ایستی سو» و «زنبیل» در ارومیه، آب‌گرم «احمدآباد» واقع در حاشیه اثر جهانی تخت‌سلیمان تکاب، آب معدنی «زندان سلیمان» در میاندوآب، چشمه «صدقیان» در سلماس، چشمه «قره شعبان» در خوی، آب‌گرم «باش کندی» در ماکو، آب‌گرم «گراو» در مهاباد، آب‌گرم روستای «زاویه سفلی» و… اشاره کرد.

چشمه های آب گرم در جهان

1.یلواستون

پارک ملی یلواستون نخستین پارک ملی جهان است، این پارک پر از آبفشان ها و چشمه های آبگرم است و در آن شیب‌های پلکانی و تراورتن‌های سفید روشن و آبفشان های در حال فوران را مشاهده می کنیم. طبیعت خاص و زیبای این منطقه همه حاکی از فعالیت های گرمایی زمین است. چشمه نوریس گیزر(norris geyser basin) گرم ترین و پویاترین بخش این پارک است و چشمه آبگرم منشوری(Grand Prismatic Spring) که یکی از بزرگترین و زیباترین چشمه های آبگرم دنیاست در این پارک دیدنی خودنمایی می کند. وجود باکتری های مختلف باعث شده که چشمه منشوری همانند رنگین کمانی زیبا در آن بدرخشد و به همین دلیل منشوری نام بگیرد. این رنگ ها با تغییر فصل عوض می شوند، در فصولی از سال به رنگ نارنجی و سرخ در می آیند و در فصول دیگر سبز و آبی می شوند.

چشمه آب گرم یلواستون ، آمریکا

2.رینکون دلا ویگا

رینکون دلا ویگا در اصل نام آتشفشان فعالی است که در کاستاریکا قرار دارد. در مورد این آتشفشان افسانه هایی وجود دارد و معنای لغوی آن خلوت خانم مسن است. در این افسانه ها قدرت شفابخشی آبگرم ناشی از این آتشفشان را به خانم مسنی نسبت می دهند که به جرم عاشقی توسط پدرش به درون این آتشفشان پرتاب شده است و سال هاست در آن زندگی می کند. تعداد زیادی از چشمه های آب گرم و مناطق گل آلود در دامنه آتشفشان یافت می شود که خاصیت درمانی آن ها مخصوصا در درمان های زیبایی شهرت دارد.

 رینکون دلا ویگا ، کاستاریکا

3.بپو ژاپن

بپو در جزیره کیوشو ژاپن واقع شده و یکی از بزرگ ترین منابع چشمه آبگرم ژاپن به شمار می رود. بپو شامل 9 چشمه آب گرم دیدنی است که به علت داشتن املاحی مانند آهن، سرخ به نظر می رسند. به همین دلیل گاهی اوقات به آنها نه جهنم بپو نیز گفته می شود. این نه جهنم بسیار تماشایی هستند و معروف ترین آن ها دریاچه خون است که فوران هایی از آب گرم سرخ را به نمایش می گذارد. این املاح همچنین باعث می شوند عمق آب بیشتر به نظر برسد و سنگ های اطراف آن نیز تغییر رنگ داده و به رنگ سرخ در آیند.

چشمه آبگرم بپو ، ژاپن

4.پاموکاله

پاموکاله منطقه ای است که در جنوب غربی ترکیه و ناحیه دنیزلی قرار گرفته است. پاموکاله که در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه ای می باشد، متشکل از مناظری خیال انگیز و باورنکردنی از تراس های سفیدی است که از سنگ های تراورتن ساخته شده اند. در این منطقه 17 چشمه‌ آب گرم وجود دارد که دمای آن‌ها بین 95 تا 212 درجه‌ فارنهایت متغیر است و صخره‌های رسوبی که از ته نشین شدن آب‌های غنی از مواد معدنی به وجود آمده اند حجم زیادی از آب گرم را در خود جای داده‌اند.

چشمه آبگرم پاموکاله ، ترکیه

5.ساتورنیا

فوران آب روی تخته سنگ های سفید عاجی، آب گرم ساتورنیا که از کوه آمیاتا و تپه های اطراف مارمما جاری می شود و بر روی استخرهای عمیق سنگ آهکی می ریزد، این طبیعت خیال انگیز، افسانه های کهنی را زمزمه می کنند که تاریخچه داستانی این چشمه را بازگو می کند و آن این است که خدای روم زحل اولین چشمه آرامش بشریت را در این جا ایجاد کرده است. این چشمه ها پس از شیوع مالاریا تا قرن نوزدهم کاملا فراموش شدند، اما امروزه هزاران نفر در جستجوی آب های شفابخش لاجوردی و گل های غنی از گوگردی است که برای کاهش فشار خون بالا و درمان بیماری های مختلف پوستی شناخته شده اند. این حمام های حرارتی 37 درجه سانتیگراد دما دارند و برای هر فصلی مناسب هستند.

 

چشمه آبگرم ساتورنیا ، ایتالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی (تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی ( تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *