جشن سال نو میلادی در استانبول

ترکیه کشوری است که در میانه مرز آسیا و اروپا واقع شده است و این امر سبب شده که شهر استانبول نیز دو قسمت بشود، یک قسمت آسیایی و قسمت دیگر اروپایی. به همین دلیل تضاد زیادی در بین ادیان آن دیده می شود  اغلب مردم ترکیه را مسلمانان تشکیل می دهند ، یکی از نقاط قوت ترکیه این است که با وجود اسلامی بودن حکومت، اجباری برای مردم در ادای دین وجود ندارد. به همین دلیل مردم هم در برگزاری جشن ها هیچ محدودیتی ندارند. که به سبب آن جشن سال نو میلادی در استانبول بسیار دیدنی و مفصل برگزار می شود.

جشن های سال نو از گذشته تا امروز در ترکیه

در ترکیه، جشن های سال نو از گذشته تا کنون تغییر کرده است. در گذشته، خانواده ها دوباره دور هم جمع می شدند، غذاهای خوشمزه می خوردند، مشتاقانه منتظر نتایج قرعه کشی بودند، یکنوع بازی شبیه لوتو بازی می کردند، شاه بلوط می پختند و برنامه های سرگرم کننده تماشا می کردند.

در سال های اخیر با تزیینات کریسمس متنوع، چیدمان هایی هم در خانه ها و هم در خیابان ها انجام می شود و ظرافت متفاوتی با نورپردازی ها به نمایش گذاشته می شود. در شب سال نو، با توجه به سبک های مختلف زندگی، گزینه های سرگرمی پیدا می شود. کنسرت ها در هتل ها، رستوران ها یا مکان های عمومی با همراهی هنرمندان مختلف برگزار می شود.

به خصوص جوانان و افرادی که نمی خواهند پول زیادی خرج کنند، کنسرت در فضای باز را ترجیح می دهند. در شهرهای بزرگی مانند استانبول و آنکارا، آتش بازی برگزار می شود که در آن شاهد مناظر باشکوهی خواهیم بود، مردم در مهمترین میدان های شهر جمع می شوند و تا نیمه های شب به تفریح ​​می پردازند.

در ادامه به برخی از مکان هایی که جشن سال نو در آن برگزار میشود میپردازیم.

1.میدان اورتاکوی-تنگه بسفر

بی شک تنگه استانبول هر ساله پر حرکت ترین مکان برای جشن سال نو است . چراغانی های انجام شده روی پل و آتش بازی های قبل از تحویل سال لحظات فراموش نشدنی برای ببینندگان به یادگار میگذارد.

غذاهای خوشمزه، نمایش های سرگرم کننده، فرصت های نامحدودی برای خوردن و نوشیدن در طول زمان سپری شده وجود خواهد داشت.

2.تور کشتی-بسفر

 موسیقی زنده، اجرای حرفه ای دی جی، نمایش شرقی، منوی شام ویژه سال نو، نوشیدنی های مخصوص کوکتل، قرعه کشی ویژه سال نو، نمایش لیزر و آتشفشان، نمایش آتش بازی در بسفر، توزیع ماسک و کلاه سرگرم کننده برای مهمانان، الکل نامحدود نیروهای خدماتی و امنیتی شما را در شب تنها نمی گذارند تا بتوانید از هر زاویه ای با خیال راحت به تفریح ​​بپردازید. برای کسانی که نمی‌دانند هوا سرد می‌شود،بیایید بگوییم که سیستم گرمایش مرکزی در قایق است. برای گذراندن وقت و لذت کامل در شب سال نو می توانید به این برنامه بپیوندید. باید زودتر رزرو کنید تا شب را راحت به پایان برسانید.

3.نیشانتاشی

یکی دیگر از مکان هایی که جشن سال نو در آن برگزار میشود نیشانتاشی است در این مکان آمادگی های سال نو از مدت ها قبل تر شروع میشود پارتی های جذاب برگزار شده در این مکان لحظات خوشی را برای گردشگران رقم میزند. این نکته فراموش نشود که برای شرکت در این پارتی ها باید از قبل رزرواسیون انجام بدهید.

4.هتل های استانبول

هر ساله در هتل های معروف جشن های بزرگی برگزار میشوند و خواننده های بزرگ روی صحنه رفته و برنامه اجرا میکنند. هنگامی که شما در این جشن سال نو شرکت می کنید، می توانید از بین بسته های غذا و محل اقامت، موردی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. علاوه بر این، برای کسانی که می خواهند امشب استراحت کنند و صبح به خانه بروند، بسته های اقامتی ارائه می شود.

5.جاده استقلال-تکسیم

این جاده توریستی هر ساله میزبان برگزاری جشن های بسیاری است جسن سال نو در این جاده به صورت عمومی و خصوصی برگزار میشود.همچنین در میدان تکسیم برنامه های به خصوصی اجرا میشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *